Wednesday, December 15, 2010

Aku yg suka berangan :-)

Pernah x tyme kecik2 korunk buat benda yg agak nakal? (kecik2 owg x panggil jahat okey~)Sejauh mana nakal tu? curik buah pelam jiran? Amik duit yg mak sorok kat bwh alas meja? Cakap g sekolah, tp korunk ponteng? (hah! yg tu aku pernah buat.. wakakakaka).. tu lom masuk tyme remaja, nak g library study konon, padahal nak g dating.. Cakap g kedai, padahal nak gayut kat public phone (tyme aku remaja hanya ada tepon umah jurk).. pastu memanjang nak g bandar, beli buku, beli pensel, teman kawan.. Dulu aku ada sorunk kwn yg mmg kaki bergaya! kalau baju purple, mmg satu set purple smpi ke cermin mata hitam dea!!(aku rasa dea beli yg dak2 nyer tu n carik sama dgn warna baju!)Ada yg sorunk tu, siap dgn kasut tumit tinggi, tudung kilat2, handbag agik walaupun tyme tu usia sekitar 16,17 tahun! Aku??? standart Tshirt, jeans, kasut.. x pernahnyer aku pakai blaus (smpi skg kowt!).RAMBUT?? Fesyen apa je aku x cuba? ala2 feminin? pendek cm lelaki? pernah gak potong rmbut sndirik sbb nak kelainan konon! mak abah mmg x terkata arr.. anak kesayangan kowt! :))
Perghhhh! alam remaja aku mmg indah ahhh, aku lalui dgn penuh warna warni, ada gak la yg terkesan kat hati, tp apa adahall... hidup kene ada kenangan . ye x?
Aku agak kuat berangan, tyme sekolah rendah cikgu tanya cita apa? aku dgn penuh bangga jawab nak jadik PRAMUGARI cikgu!! tyme tu, kwn aku tanya pramugari tu apa? hahahahaha~ pastu nk jadik pemain bola tampar (padahal aku benci sukan).. pastu nak jadik Ahli Astronomi, abah aku kondem kan aku, dea kata nnti dah kuar x ada keje sebab nak keje kat mana? Malaysia bukan ada NASA? Keje yg x pernah aku hingin adalah keje CIKGU, sbb abah aku cikgu sek men, disiplin n penyelia petang agik... kat sekolah aku x leh nakal2, saje je abah aku suh Cikgu Lim lantik aku jadik Pengawas, nak aku bertanggungjawab n malu kalau nk buat jahat! ahaks~
Tyme tu kalau sek men x ada bf owg luar mmg x HOT arr.. mesti nak ada bf owg luar.. aku? X berani! tyme sekolah aku pemalu, jrg bercakap, belajar pown biasa2 je.. Bukan sbb aku mmg pemalu tp sbb kedudukan abah aku kat sekolah tu! :))
Tp rasanya smpi skg aku pemalu.. ahaks.. Buktinya, aku x ada bf smpi tahun 3 kat maktab.. kikikiiii~
Abis SPM, aku lbh suka keje dr belajor komputer.. keje la bes, mcm matang ckit, dpt gaji, ada kwn2, kenal dunia luar.. FREE kan otak.. Aku x ada cita2 apa pown tyme tu, bila atuk aku tanya nk mohon apa? aku kata nk jdik peguam la tuk.. atuk aku marah smbil hentak tongkat dea, jangan! kerja tu byk dosa, org buat salah nak kene kata x salah! carik keje yg halal.. abah aku mohonkan TESL, aku pown amikla O Level, A Level.. cukup tyme bila dpt aku tanak g plak, sbb aku x biasa g jauh dr mak!! Aku pown x taw apa yg ada lam otak aku tyme tu! x matang langsung!! Aku tanak kuar dr Johor sbb nnti ssh kalau jauh dr mak, abah.. hahahahaha~ Tu yg smpi umur aku skg ni aku still kat JOHOR! Apelah kan? So, aku belajor la kat Johor.. Kursus yg aku amik? Jurutera Elektronik tu pown pas abah aku paksa tukar kalau x aku nk mohon Jurutera Bunyik, alasan nnti aku nk keje dgn artis2!! wow! Mmg aku kuat berangan!!
Bila aku kenang2 aku leh gelak2 smpi kuor air mata wooo.. Aku juga suka menulis, buat puisi, cerpen.. tp aku dah lama x menulis.. Aku mmg lambat belajar erti kehidupan dunia mayb sbb aku dimanjakan, aku terlalu bergantug, jenis yg x berani, tp aku mmg mudah down, x yakin pada diri sendiri..
Tp setelah bertahun2 aku bekerja, finally mmg ditakdirkan aku menjadi guru.. Walau aku cuba menolak, tawaran tu selalunya tiba tepat pd masanya.. n inilah pilihan terakhir abah aku, dea nk aku jd guru, merialisasikan harapan dea tyme dea suh aku ke TESL dulu..
Pengalaman kerja memberikan aku persepsi yg berbeza tentang dunia, aku x suka org yg mengaku perfect, aku lbh suka dgn org yg berterus terang, x menipu untuk menarik perhatian, percaya x? aku pernah ada kwn pondan dan aku selesa berkwn dgn dea.. dpt byk tips mcm mana nk kulit selicin dewang, gebu, putih.. semuanya boleh asalkan ada duit n x kisah sal dosa.. aku? x berani! kalau aku pown leh taksub tgk kulit dea yg licin apatah lg lelaki kan? ahakss~
Mungkin tu jugak antara sebab aku x mao kurus2! hahahahaah~ antara Lisa ngan Zizie.. 4 sure zizie lg mantap! wakakakaka~
Smpi skg aku suka berangan.. angan2 aku skg?

Situasi 1:
Suami mengejutkan solat subuh, berjemaah bersamanya.. minum pg bersama sebelum g kerja.. memakaikan tali lehernya (kalau dea keje pakai tali leher lahh)..

Situasi 2:
Berada di Thme Park bersama suami n anak2 (nak ramai.. 4 0r 5!).. Bergembira sekeluarga..

Situasi 3:
Menunaikan Umrah bersama..

Oleh itu, maka aku kene carik suami yg ada ciri2 pak imam! hahahahaha.. Imam kampung aku da kawen la pulak.. Imam kampung korunk ada yg solo2? hikhikhik~

Kalau cikgu PJ tp ada ciri2 tu boleh dikira x?
ngeeeeee~

No comments:

Post a Comment