Sunday, December 26, 2010

Semua benda bersebab..

Bila aku renung2kan, byk benda silap yg aku buat dalam hidup..
Hidup aku jarang tenang..
Walau aku senyum dan gelak, hati ini kerap menangis..
Tiada siapa yg tidak pernah buat silap dlm hidup..
Namun dengan mengungkit setiap kesilapan itu adalah ibarat hukuman seumur hidup..
Berilah aku peluang untuk memperbaiki diri..
Berilah aku peluang untuk menebus egala kesilapan..
Jika aku adalah seekor burung..
Akan aku terbang jauh...
Akan aku menetap ditempat lain..
Akan aku membina kehidupan baru..

Namun...
Aku hanyalah seorang manusia..
Yang hadirnya aku tidak menambah..
Yang perginya aku tidak mengurang..

Yakin...
Aku percaya satu perkara..
Langit tidak akan sentiasa mendung..
Hujan tidak akan sentiasa lebat..
Gunung tidak akan sentiasa berkabus..
Laut tdak akan sentiasa bergelombang kuat..

Pasti...
Suatu hari nanti..
Langit akan cerah..
Hujan akan berhenti..
Gunung akan kelihatan..
Laut akan tenang..

Hanya..
Aku perlu menunggu..
Aku perlu menanti..

Suatu hari nanti akan hadir seorang putera..
Yang akan membawakan aku lilin di malam yang gelap..
Yang akan memimpin disaat aku meraba-raba
Yang akan menunjukkan aku jalan di saat aku kesesatan..

No comments:

Post a Comment