Tuesday, August 17, 2010

.:Perempuan Oh Perempuan:.

Sejujurnya aku mmg x ramai kawan, bukanlah aku menyombong tp aku mmg agak berhati2.. Kalau kawan pown x ramai sure kawan rapat aku sebelah tangan pown x sampai.. huahuahua (gelak amil!)... Aku boleh brtegur sapa dgn ramai org, beramah mesra dgn pelbagai lapisan umur tp aku ttp x ramai kawan rapat..
Sejak kebelakangan nie aku banyak berfikir, mcm2 aku pikir kdg2 smpi migrain... byk perkara yg merangsang otak aku utk bekerja.. huhuhuuuuuu~ kelas aku adalah satu2nya kelas yg kesemuanya perempuan, seronok gak kdg2 trutamanya part buat xtvt brkaitan sukan, x la bengang bila aku buat asal boleh (aku mmg x minat sukan), aku boleh duduk brsila atas kerusi bila kaki aku letih (da jd habit beberapa rakan aku jugak :-p), leh la ckp bnda2 yg brkaitan pompuan tanpa prlu tapis2 (hohohooo bosnya Ieja :-D).. ni sumer sbb x ada LELAKI lam kelas aku.. mmg soon bila part Ieja mula brcakap.. wakakakakaka~
Tapi, bila aku renung2kan lbh dalam, ada part pompuan nie yg aku pelik gak (ni kat pompuan lain ok, bukan dak kelas!).. pompuan ni lazimnya suka brcakap guna lidah bukan guna akal, tu yg selalu trkeluar bnda yg x patut.. lelaki plak slalunya bila brcakap guna akal dulu, so that kdg2 apa yg lelaki ckp lebih relevan n sesuai dgn masalah yg kita hadapi.. pompuan ni juga kdg2 lbh beremosi jd keputusan yg keluar kdg2 x tepat.. Hurm, no wonderlah.. lelaki dipilih sbg pemimpin... Ada jugak pompuan yg punya sifat "serba tawu".. kalau boleh semua bnda dea nk tawu, pastu mulalah buat gosip, konon2 nak bantu tp yg sbnrnya dea mengeruhkan lagi keadaan..
Well, dalam dunia nie, smua org ada masalah, jd masalah bila org tu x ada masalah.. x salah ada niat nk tolong tp kalau prtolongan tu buat keadaan lbh truk kan x bagus tuuuuuuuuuuu~.. mgkin jugak awk tu  berasal dr keluarga yg baik2 smpi x ada apa2 masalah (aku yg tgh tukar -ve dr +v)..
Mmg aku akui aku ni ada mcm2 hal nk pikir, dr soal kete persona aku, umah aku, si Luna, buah hati lagi, tu lom masuk hal2 family, history, future.. tp aku mmg jenis relex n selesaikan dgn cara aku sndiri.. aku x suka trlalu ramai org msk cmpur t buat aku brtmbah pening.. aku hargai support kwn2 (mmmuuuaaahhh!).. tp kita akan lebih matang bila kita brjaya mengatasi masalah lam diri.. ada rakan aku brpesan "Allah x akan menguji kita lebih dr apa yg kita mampu.."..
See, aku ttp gembira walau lam hati aku x ada org yg tawu.. Aku x tawu niat hati org lain, tp bila ada yg cuba amik kesempatan diatas masalah aku tuk jd glamer tu mmg aku x leh trima... Bg aku, selagi aku datang kelas, selagi aku buat tugasan, slagi aku x ada masalah lam pelajaran, knapa nk kecoh2??. Aku berjaya mengasingkan masalah pribadi n soal pelajaran! so what?? Dah nama pown masalah peribadi, biarlah aku settle sndiri... cara dea brcakap mcm dea tu malaikat x ada masalah, suciiiiii jurk.. adoiiiiii.. Apsal jd mcm ni? tu yg aku x paham tu.. aku x brmasalah tp org2 trtntu yg buat2 crita tuk buat aku nmpak mcm brmasalah? nk buat hubungan aku n bf dipertikaikan? atau sja jer nk tgk aku masuk Hosp Permai? tu la pasal selagi aku nmpak ok selagi tulah dea x puas hati..
Helooooooo, kita ni da study taraf University taw, bukan kat sekolah menengah lagik!!.. kematangan tu kene la seiring dgn prkembangan.. aku time amik diploma dulu x ada mcm nie pown.. ni tahap pikiran cam org x brpelajaran.. sikit2 nak mengadu, sikit2 nak kecoh2 hal org itu dan ini, sikit2 nak buat muka, sikit2 nak main sound2!!.. aku ni cuma tanak jurk ckp byk2, zaty n bf pown da pesan, ignore jurk org2 yg mcm tu.. Aku yakin kalau aku brsuara dgn emosi harus ada yg x sanggup nak dengar~.. jd aku lbh suka brcakap guna akal..
Pada yg masih x kenal aku, tegur2 lah.. kenalilah aku dulu sblm trs kata yg bukan2 tntg aku..
Aku ok jurk nk trima salam prsahabatan...
Tp jgnlah dimulakan dgn syak wasangka..
Doakan yg trbaik buat aku~

No comments:

Post a Comment